Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka

Producenci

Triatlon od A do Z - Książka

Dostępność: chwilowo niedostępne
Cena: 49,00 zł 49.00
ilość szt.
Zyskujesz 40 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: ksiazka
Kod produktu: 20163

Opis

Ksiązka Triathlon od A do Z - Mark Kleanthous

  • Przygotowanie do zawodów triatlonowych
  • Plany treningowe do wszystkich dystansów
  • Sprzęt, dieta, strategia odżywiania i nawadniania

Od startu do mety.

Triatlon to wszechstronna konkurencja sportowa — kombinacja kolarstwa, biegu i pływania. Pierwsze zawody triatlonowe odbyły się w 1974 rok w San Diego (Kalifornia, USA). Ich uczestnicy przepłynęli ponad 450 metrów, przejechali ponad 8 kilometrów, a na koniec przebiegli niemal 10 kilometrów. Taki był początek tej wymagającej dyscypliny, która należy dziś do sportów olimpijskich (dystans olimpijski to 1,5 km/40 km/10 km) i rozgrywana jest w bardzo wielu kombinacjach. Najsłynniejsze zawody triatlonowe to z pewnością Ironman. Uczestnicy tych zmagań muszą m.in. przebiec maraton.

Mark Kreanthous ponad 1000 razy przekraczał metę wyścigów sportowych na całym świecie. Ukończył w sumie 400 triatlonów, w tym 32 triatlony Ironman. Całe 32 lata życia poświęcił treningom i zgłębianiu tajników sukcesu triatlonisty. Dziś nadal startuje w swojej grupie wiekowej, przede wszystkim jednak szkoli swoich następców — sportowców, którzy osiągają fenomenalne wyniki w wielobojach na całym świecie. Chcesz zacząć przygodę ze sportem? A może jesteś doświadczonym zawodnikiem w innej dyscyplinie? Ta książka jest dla Ciebie! Dowiesz się z niej, jak przygotować się do pierwszych treningów, jaki sprzęt kupić, jaką stosować dietę i jak regenerować organizm. Dzięki radom Marka Kreanthousa opracujesz własny plan treningowy i będziesz mógł ukończyć swój pierwszy wyścig triatlonowy. Skorzystaj z systemu monitorowania obciążenia organizmu opracowanego przez Marka, a osiągniesz optymalną wydolność i w pełni przygotujesz się do zawodów!

  • Tytuł oryginału: The Complete Book of Triathlon Training: The Essential Guide for All Distances
  • Tłumaczenie: Marcin Machnik
  • ISBN Książki drukowanej: 978-83-246-9025-1, 9788324690251
  • Data wydania książki drukowanej: 2014-05-12
  • ISBN Ebooka: 978-83-246-9028-2, 9788324690282
  • Data wydania ebooka: 2014-05-12
  • Format: 170x230
  • Numer z katalogu: 20163

Spis Treści:

  • Przedmowa (10)
SEKCJA 1. PIERWSZE KROKI (13) Rozdział 1. Przygotowania (14)
  • Sprzęt (14)
  • Jakim jesteś typem sportowca? (16)
  • Wpasowanie planu treningowego w zajęty tydzień (19)
  • Czym jest sprawność fizyczna? (20)
  • Przezwyciężanie wstępnych problemów (21)
Rozdział 2. Podstawy diety i dobrego odżywiania (24)
  • Wymogi żywieniowe - zdrowa dieta (25)
  • Utrzymywanie zdrowego ciała (27)
  • Nawadnianie (28)
  • Ogólne wskazówki (29)
Rozdział 3. Pierwsze zawody (30)
  • Odżywianie (31)
  • Trening do pierwszego triatlonu (33)
  • Jak określić swój wysiłek treningowy (40)
  • 14-tygodniowy program treningowy (42)
  • Dzień zawodów (53)
  • Samodzielna analiza swojego pierwszego triatlonu (54)
  • Regeneracja (60)
  • Przygotowanie nowego programu treningowego (60)
SEKCJA 2. POWAŻNY TRENING (63) Rozdział 4. Przygotowania do treningu (64)
  • Przygotowanie mentalne i wizualizacja (65)
  • Zarządzanie czasem (68)
  • Nawadnianie i odżywianie (68)
  • Sen (73)
  • Rozgrzewka, rozciąganie i studzenie (74)
  • Wyznaczanie celów (77)
  • Prowadzenie dziennika (78)
  • Zawody z celem charytatywnym (78)
  • Sprzęt (79)
Rozdział 5. Teoria treningu (84)
  • Pięć elementów triatlonowej sprawności (84)
  • Obciążenie treningowe (86)
  • Jak ocenić swój poziom obciążenia treningowego za pomocą systemu punktowania treningów opracowanego przez Marka Kleanthousa (87)
  • Jak zaplanować postępy (93)
  • Fazy treningu (95)
Rozdział 6. Rodzaje treningów (96)
  • Trening techniczny (97)
  • Inne sesje techniczne (100)
  • Sesje bazowe w odpowiednim tempie (BOT) (101)
  • Sesje z długimi, wolnymi dystansami (DWD) (102)
  • Inne sesje wytrzymałościowe (103)
  • Trening przedłużonego dystansu (104)
  • Trening siłowy (104)
  • Sesje wytrzymałości lokalnej (106)
  • Zakładki (107)
  • Zakładki bez przerwy (BP) (108)
  • Trening interwałowy (109)
  • Sesje z odwróconą szybkością (111)
  • Sesje "fartlek" (111)
  • Praca nad prędkością (111)
  • Sesje progowe (112)
  • Sesje o wysokiej intensywności (112)
  • Trening w tempie wyścigu (112)
  • Sesje na progu anaerobowym (beztlenowym) (113)
  • Sesje powyżej progu anaerobowego (113)
Rozdział 7. Program treningowy (114)
  • Cykle treningowe (114)
  • Przemienność treningów (115)
  • Sześciominutowy test sprawnościowy (115)
  • Faza I (116)
  • Faza II (122)
  • Faza III (122)
  • Faza IV (123)
  • Faza V (124)
  • Faza VI (124)
  • Faza VII (125)
  • Pływanie na otwartych wodach (126)
  • Informacje o piance do triatlonu (128)
  • Trening zmian (134)
  • Zapotrzebowanie żywieniowe w dniu zawodów (134)
  • Dwie sesje w ten sam dzień (135)
  • Okresy, w których nie możesz trenować (135)
  • Alternatywne sesje (136)
  • Opuszczone sesje (137)
  • Zmęczenie (137)
  • Przetrenowanie (138)
  • Trening bez gadżetów (138)
  • Masaż (138)
SEKCJA 3. PRZYGOTOWANIE DO ZAWODÓW (141) Rozdział 8. Okres tuż przed zawodami (142)
  • Zapisanie się na zawody (142)
  • Przygotowania w domu (143)
  • Ostatni tydzień - siedem dni do zawodów (144)
  • Coraz bliżej zawodów - dzień lub dwa dni przed (145)
  • Noc przed zawodami - 14 godzin przed (145)
Rozdział 9. Dzień zawodów (147)
  • Wczesna pobudka - 3 - 4 godziny przed startem (147)
  • Przybycie - 90 minut do startu (149)
  • 50 minut do startu (149)
  • 30 minut do startu (150)
  • 25 - 20 minut do startu (150)
  • 20 - 15 minut do startu (151)
  • 15 minut do startu (151)
  • 8 - 4 minut do startu (151)
  • 30 sekund do startu (152)
  • Start! (152)
  • Pierwsza zmiana (T1) (153)
  • Jazda na rowerze (153)
  • 10 minut do końca trasy rowerowej (154)
  • Druga zmiana (T2) (154)
  • Bieg (154)
  • Punkty żywieniowe (154)
  • Ostatnie 800 metrów (155)
  • Koniec (155)
Rozdział 10. Okres po zawodach (156)
  • Regeneracja po zawodach (156)
  • Odżywianie po zawodach (157)
  • Zespół opóźnionego bólu mięśniowego (161)
  • Analiza wyścigu (162)
  • Okres przejściowy po zawodach (165)
SEKCJA 4. IRONMAN I HALF-IRONMAN (169) Rozdział 11. Przygotowania (170)
  • Filozofia treningu (171)
  • Sprzęt (171)
  • Odżywianie (173)
Rozdział 12. Ogólny program treningowy (176)
  • Trening do zawodów Ironman (176)
  • 24-tygodniowy plan treningowy (181)
  • Maratoński trening Ironman (196)
Rozdział 13. Half-Ironman i Ironman (207)
  • Wykorzystanie informacji zdobytych w triatlonie na dystansie olimpijskim w przygotowaniach do triatlonu Half-Ironman (207)
  • Ogólne wskazówki treningowe (208)
  • Program treningowy (210)
  • Gotowość do zawodów (211)
  • Od Half-Ironmana do Ironmana (212)
Rozdział 14. Zawody Ironman (214)
  • Strategia ukończenia zawodów Ironman (214)
  • Nastrój i postawa (215)
  • Harmonogram zajęć przed zawodami (215)
  • Harmonogram dnia zawodów (217)
  • Okres bezpośrednio po ukończeniu wyścigu (223)
  • Problemy gastryczne w trakcie zawodów Ironman (223)
Rozdział 15. Okres po zawodach (225)
  • Analiza wyścigu (225)
  • Postironmanowa chandra (231)
  • Życie po zawodach Ironman (232)
  • Skorzystanie z usług trenera triatlonu (232)
  • Obozy treningowe (233)
  • Ultratriatlony (234)
SEKCJA ENCYKLOPEDYCZNA: Triatlon od A do Z (237) DODATKI (261)
  • Dodatek 1. Sugerowany tygodniowy plan odżywiania (262)
  • Dodatek 2. Przykłady obliczeń z wykorzystaniem systemu punktów treningowych Marka Kleanthousa (268)
  • Dodatek 3. Lista rzeczy do zabrania na triatlon sprinterski lub olimpijski (284)
  • Dodatek 4. Lista rzeczy do zabrania na triatlon Ironman (287)
  • Dodatek 5. Formularz oceny wyścigu lub sezonu (290)
  • Dodatek 6.1. Przewodnik po tempie pływania (292)
  • Dodatek 6.2. Przewodnik po tempie jazdy rowerem (294)
  • Dodatek 6.3. Przewodnik po tempie biegania (297)
  • Dodatek 7. Zawody Ironman (301)

Triathlon to sport wytrzymałościowy

Triathlon dyscyplina sportowa, olimpijska od 2000 roku.

Ten mozolny sport składa się z konkurencji, które następują po sobie bezpośrednio: pływania, kolarstwa oraz biegania. Do każdej z tych trzech dyscyplin wymagany jest właściwy dla każdej z nich sprzęt. Wybór odpowiednich akcesoriów nie jest łatwy, jako specjalistyczny sklep z siedzibą w Szczecinie dysponujemy odpowiednią wiedzą, którą chętnie dzielimy się z naszymi klientami.

Rower do Triathlonu - dla zaangażowanych.

Odmienność rowerów triathlonowych od szosowych jest dosyć spora, poza widocznymi na pierwszy rzut oka różnicami w wyglądzie, podstawowa rozbieżność to ta w geometrii roweru, która wymusza pozycje w której triatlonista pedałuje używając mięśni i ułożenia miednicy zbliżonych do tych używanych podczas biegu, dzięki temu przejście z jednej dyscypliny w drugą jest łatwiejsze. W rowerach do triathlonu producenci położyli duży nacisk na właściwości aerodynamiczne, które są dopracowywane do perfekcji. Dla mniej wymagających proponujemy dostosowanie i drobne przeróbki rowerów szosowych czy MTB, które będą wystarczające do treningów oraz na zawody triathlonowe.

Kask - obowiązkowy podczas każdych zawodów.

Do triathlonu najlepsze są kaski do jazdy na czas zaczerpnięte z kolarstwa zawodowego, są bardziej aerodynamiczne, dzięki nim zawodnik traci mniej energii do przezwyciężenia oporów powietrza. Podobnie jak normalne kaski rowerowe, zwiększają one bezpieczeństwo zawodnika, chronią podczas upadków i kolizji.

Odzież Triathlonowa - oszczędzisz cenne minuty.

Stroje startowe, to przede wszystkim spodenki z odchudzoną wkładką, dającą większy komfort i szybciej schnącą - dzięki czemu można w nich pływać jeździć na rowerze oraz biegać nie tracąc cennego czasu na zmianę odzieży w strefie zmian. Stroje są jedno lub dwuczęściowe, te pierwsze wybierane na krótsze dystanse, drugie na połówkę i cały Iron man. Sugerujemy kupno strojów z kompresją.

Odzież kompresyjna compressport- lepsze osiągi i szybsza regeneracja po wysiłku.

Ucisk w odpowiednich miejscach powoduje lepszą cyrkulację krwi. Wsparcie zapobiega mikro urazom oraz kontuzjom. Dlatego kompresja staje się coraz częstszym wyborem zawodowych sportowców wszystkich dyscyplin. Do najczęściej stosowanych należą opaski kompresyjne na łydki oraz uda, coraz częściej w triathlonie wybierane są całe stroje kompresyjne. Zalecamy sprawdzonych producentów specjalizujących się w kompresji, takich jak Compressport oraz Cep.

Pianki do triatlonu - lepsze osiągi i komfort termiczny.

Pianki wykonane są z neoprenu o różnej grubości i objętości. Lepsze kombinezony wykonane są z neoprenu Yamamoto, oraz posiadaj panele różnej grubości w różnych częściach pianki powodując lepszą wyporność. Pianki są obowiązkowe przy niższych temperaturach wody. Dobór rozmiaru oraz odpowiedniego modelu jest bardzo ważny, nie może być za duża bo wpływająca i zalegająca woda będzie spowalniać pływaka, nie może być za ciasna żeby nie krępować ruchów i ograniczać oddychania. Wybierz tę która będzie odpowiednia do Twojego poziomu i stylu pływania. Więcej informacji znajdziesz na www.wetsuits.pl

Buty do biegania - wygoda i bezpieczeństwo.

Buty triathlonowe do biegania zostały zaprojektowane tak aby można było w nich biegać bez skarpet, zapewnia to specjalna wyściółka i specjalne szwy. Dodatkowo wyposażone są w specjalne sznurówki, dzięki którym nie trzeba wiązać butów. Wszystko to znacznie przyśpiesza przejście z jednej konkurencji w drugą. Obuwie te jest również bardziej przewiewne, często ma otwory wentylacyjne w podeszwach by lepiej odprowadzać ciepło i wilgoć.

Akcesoria - wszelkie niezbędne do triathlonu w Szczecinie.

Systemy nawadniające, bidony aerodynamiczne, pasy z bidonami pozwolą kontrolować odpowiednie nawodnienie organizmu podczas treningu i zawodów. Systematycznie pijąc wodę lub napoje izotoniczne unikniesz kurczy mięśni, przegrzania.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony

Copyright 2018 ©     www.TriCarbon.pl     Stworzone przez FabrykaStron.eu & M. Drogosz     Wygląd DomGrafika.pl

Sklep internetowy od home.pl