Producenci

Program Lojalnościowy

Jaki rower do triathlonu?

Podstawowe informacje niezbędne przy wyborze roweru.

Najlepszym rowerem triathlonowym dla Ciebie, jeśli dopiero zaczynasz będzie jakikolwiek rower posiadający 2 koła i sprawne hamulce. Odpowiedni będzie nawet rower górski najlepiej z cienkimi szosowymi oponami zamiast grubych opon terenowych, ale większość ludzi startuje na tradycyjnych szosówkach z kierownicą „barankiem” oraz przystawką czasową.

Nie musisz kupować drogiego roweru.
Możesz wydać od 800 do 40000zł. Im więcej zapłacisz tym lżejszy i wyższej, jakości będzie rower.

Jak dużą rolę przy wyborze roweru odgrywa cena?

To zależy jak bardzo zależy Ci na osiąganiu wyników. Generalizując, im droższy rower tym jest lżejszy. Jeśli zadowala Cię przejechanie wyścigu to waga nie ma znaczenia. Jeśli bierzesz ściganie na poważnie to lżejszy rower na pewno Ci się przyda.Różnica pomiędzy ciężkim tanim rowerem a lekkim i droższym jest zauważalna. To tak jak jazda luksusowym autem i tanim.

Nie musisz płacić więcej pieniędzy, jeśli jesteś wysoki lub niski. Możesz dopasować każdy rower pod siebie.
Droższy rower wytrzyma dłużej ze względu na wyższą, jakość komponentów. Ale nawet tańszy rower wytrzyma sporo czasu, jeśli będziesz o niego dbał i nie będziesz jeździł codziennie po kilka godzin w ciężkich warunkach.

Jak wybrać rower do triathlonu?

Najlepszą opcją wybrania najlepszego roweru triathlonowego jest  zasięgnięcie porady u sprzedawcy w dobrym sklepie triathlonowym, czyli naszym ;).

Pytania, jakie możemy zadać Ci w sklepie lub informacje, jakie powinieneś przekazać to:

Do czego będziesz używał ten rower wyścigi czy treningi?
Na jakich dystansach będziesz jeździł: Ironman lub sprinty?
Jak dużo zamierzasz trenować?
Na jakim terenie będziesz się poruszał: płaskim czy górzystym?
Jaki jest Twój budżet?
Czy masz jakieś problemy z kręgosłupem, plecami (możesz potrzebować mniejszego roweru)?

Polecamy kupować rower z górnego przedziału cenowego na jaki możemy sobie pozwolić, ponieważ różnica między tańszym rowerem będzie zauważalna.

Biegi, przełożenia w rowerach do triathlonu.

Większość współczesnych rowerów ma przynajmniej 18 biegów. Sporo ma 20-30.

Jeśli w większości poruszasz się po płaskim to nie musisz zaprzątać sobie głowy ilością biegów.

Jeśli jesteś bardzo doświadczony i wytrenowany nie będziesz potrzebował dużej ilości biegów. Dodatkowe przełożenia na ogół są tymi lżejszymi, których i tak nie będziesz używał.

Jeśli będziesz jeździł dużo po górzystym terenie lub jesteś niewytrenowany przyda Ci się większa ilość biegów. Zapewnią Ci one niższe przełożenia i jazda pod górę będzie wtedy łatwiejsza.

Bieg, na którym jest obecnie Twój rower jest determinowany stosunkiem zębów przedniej i tylnej zębatki, nazywamy to przełożeniem. Im więcej rower ma zębatek tym więcej ma też biegów. Więc jeśli usłyszysz od kogoś, że jechał na przełożeniu 53x13, to oznacza, że łańcuch znajdował się na przedniej zębatce z 53 zębami i tylnej z 13.
Wysokie przełożenie to 53x13 a niskie to 34x25. Im bliżej stosunek zębów jest do 1: 1 tym łatwiej się jedzie, ale musisz też szybciej pedałować.

Karbonowa rama czy aluminiowa?

O ile kiedyś włókno węglowe było zarezerwowane tylko dla profesjonalistów, to teraz ramy z karbonu są bardzo popularne wśród amatorów.

Więc jaka rama jest najlepsza do roweru triathlonowego?
Włókno węglowe jest generalnie lżejsze, ale tańsze ramy z karbonu nie oferują żadnej przewagi nad aluminiowymi w podobnej cenie, czasami bywają nawet cięższe.

Generalnie polecamy aluminium, jeśli wybieramy ramy z niższego zakresu cenowego. Jeśli rama karbonowa zostanie uszkodzona możemy tego nawet nie zauważyć z tego względu , że uszkodzenie może wystąpić wewnątrz ramy. Dodatkowo, gdy ramy karbonowe pękają to robią to w sposób spektakularny. Jeśli rama aluminiowa zostanie uszkodzona to jest to łatwe do zauważenia.

Jaka kierownica, triathlonowa czy zwykła?

Następną rzeczą wartą rozważenia są kierownice aerodynamiczne, triathlonowe jak również przystawki czasowe. Te dodatki do konwencjonalnej kierownicy umożliwiają obranie bardziej aerodynamicznej pozycji. Niektórzy kolarze uważają, że jazda z nimi jest bardziej komfortowa. Jest to kwestia indywidualnych preferencji. Jest bardzo duże spektrum producentów do wyboru. Wszystkie spełniają tę samą funkcję, różne modele umożliwiają dopasowanie pod własne preferencje. Warto, więc przetestować kilka modeli, aby zobaczyć, który odpowiada nam najbardziej.

   

Siodło triathlonowe

Siodła są loterią, mają różne kształty i rozmiary. Część ma otwory, a inne wypełnione są żelem. Żel ani otwory nie zrobią wielkiej różnicy dla komfortu jeśli siodło po prostu Ci nie pasuje.

Nie popadaj w błędne myślenie, że im szersze siodło tym lepsze. Najlepsze siodło triathlonowe to takie, które jest dla Ciebie wygodne.

Siodła przeznaczone dla kobiet są na ogół krótsze i szersze.

Posiadanie dobrej pary spodenek rowerowych zdecydowanie podniesie komfort jazdy. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kolarstwem, to większość siodełek będzie dla Ciebie niewygodna, ale jeśli wybrałeś siodło, które jest dla Ciebie odpowiednie to przyzwyczaisz się.

Pedały i buty do triathlonu.

Najlepszymi butami triathlonowymi są buty, które wpinamy w pedały. Naprawdę posiadanie butów kolarskich i wpinanych pedałów jest konieczne.

Nawet jeśli jeździsz starym rowerem górskim to wpinane pedały wraz z butami dadzą Ci dużo większą kontrolę nad rowerem, lepszy transfer energii i większy komfort.

Te pedały mają zapięcie sprężynowe i przyczepiają się do bloku umocowanego do spodu buta.

Buty kolarskie mają bardzo sztywną podeszwę, im sztywniejsza tym lepiej. W ten sposób nie tracisz energii na zginanie podeszwy.

Na rynku jest duża ilość różnych butów i pedałów. Wybierz te najbardziej odpowiednie dla siebie. Najpopularniejsze marki to Look, Shimano, Time.

Wszystkie są do siebie bardzo podobne, mają po prostu inne rozwiązania techniczne. Niektóre oferują luz pionowy i boczny, pozwala to na dobranie bardziej naturalnej pozycji dla stopy i oszczędza stawy.

Buty kolarskie powinny być mocno dopasowane. Nie powinny ugniatać palców, ale Twoja stopa nie powinna się w nich ruszać. Wybieraj podobny rozmiar do tego, jaki nosisz, na co dzień.

Podczas treningów zapewne jeździł w skarpetkach, ale na wyścigu będziesz startował bez nich. Dlatego przymierzaj buty z cienką rowerową skarpetką a nie biegową.

Koła triathlonowe.

Możesz z łatwością wydać więcej na koła niż na cały rower. Kiedy już masz rower, który jest dopasowany, najważniejszą rzeczą, która da wyraźną poprawę osiągów są koła.

Jeśli chcesz wydać na coś pieniądze, to wydaj je na najlepsze koła triathlonowe i opony, na jakie Cię stać, zamiast inwestować w karbonowe sztyce i inne statyczne elementy.

Zmniejszenie masy rotującej w rowerze oznacza wysokie zyski w osiągach. A więc za każdym razem, gdy wymieniasz części rotujące na lżejsze, to twoje osiągi rosną.

Jeśli chcesz, aby Twoje koła były uniwersalne, czyli będziesz je używał do codziennych treningów, startów i do jazdy po wzniesieniach to nie kupuj kół z wysokim profilem obręczy.

Jest to odradzane z tego względu, że koła z wysoką obręczą są podatne na podmuchy wiatru i zwykle cięższe od swoich niższych odpowiedników.

Zalecamy aluminiowe koła, chyba, że masz dużo pieniędzy do wydania. Karbonowe koła są drogie, a dobre karbonowe koła są bardzo drogie.

Karbonowe koła są także mniej niezawodne. Są bardziej podatne na uszkodzenia.

Jeśli zależy Ci na dobrym zestawie startowym i Cię stać, kupuj wtedy koła karbonowe.

Podsumowując, wydaj na triathlonowe koła tyle pieniędzy ile tylko możesz na to przeznaczyć.

Opony

Dobrej  jakości opony są dobrą inwestycją. Lepszej  jakości materiał daje Ci dłuższą żywotność opony i większą odporność na przebicia przy niższej wadze.

Koła są projektowane pod szytki lub opony dętkowe. Nie możesz stosować zamiennie szytek i opon dętkowych bez wymiany kół. Możliwa jest tylko wymiana obręczy na takie, które pasują do szytek.

Opony dętkowe to klasyczne opony. Posiadają stopkę, która zaczepia się o obręcz koła, przestrzeń między obręczą a oponą wypełnia dętka.

Szytka jest to opona ze zintegrowaną dętką. Szytkę przyklejamy do obręczy.

Kiedyś szytki były lepsze od opon dętkowych ze względu na niższą masę i lepszą jakość. Obecnie praktycznie nie ma różnicy między tymi typami opon.

Opony dętkowe są obecnie najlepszymi oponami do rowerów triathlonowych. Jeśli masz naprawdę dobre koła karbonowe wtedy lepsze będą szytki, ze względu na inną konstrukcję obręczy.

Jak z resztą części rowerowych opony produkuje wielu producentów. Generalnie im więcej zapłacimy tym lepiej opony będą spełniały swoje zadanie.

Jeśli kupujesz tylko jeden komplet to nie kupuj ani najlżejszego ani najcięższego, wybierz coś ze środka. Oznacza to najlepsze osiągi w sensie odporności na przebicia, wagi, przyczepności i oporów toczenia.

Kaski

Jeśli zamierzasz startować w oficjalnych wyścigach, to będziesz potrzebował kasku.

Kask powinien pasować dobrze na głowę i nie ruszać się na niej. Większość dobrych kasków będzie miała z tyłu regulację pozwalającą na dopasowanie do głowy.

Jeśli kask jest dopasowany, powinieneś móc potrząsnąć głową z odpiętym paskiem pod brodą i kask nie powinien spaść. Im droższy kask tym lżejszy i więcej otworów wentylacyjnych posiada. Zwiększony koszt bierze się stąd, iż wymagana jest większa ilość szkieletu wewnątrz kasku dla zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa.

Im więcej płacisz tym mniej dostajesz…

Jak wybrać dobry rozmiar roweru triathlonowego?

Wszystkie marki i modele są inne i skierowane są w inny rynek. Podają również różne rozmiary ram.

Więc rozmiar 54cm jednego producenta może być nieco inny od rozmiaru 54cm drugiego producenta.

Rozmiary ram podawane są na ogół w centymetrach, ale część producentów stosuje również rozmiarówkę S,M,L.

Rozmiar to wysokość rury podsiodłowej od suportu do okolic sztycy.

Jak ocenić, jaki rozmiar potrzebujemy:

  1. Zmierz nogę po wewnętrznej stronie
  2. Pomnóż wynik przez 0.65

Więc jeśli długość Twojej nogi to 83cm to 83x0.65=53.3cm. Odpowiednim rozmiarem dla Ciebie będzie 52 lub 54, lub jeśli znajdziesz rozmiar 53 np. w rowerach fuji.

Twoja pozycja na rowerze musi być komfortowa na czas, przez jaki będziesz na nim jechał. Weź pod uwagę, że możesz mieć prawidłowo ustawiony rower, ale musisz się przez jakiś czas do tego przyzwyczaić.

Jeśli kupujesz tradycyjny rower szosowy z kierownicą barankiem to powinieneś ustawić go tak, aby dosięgać do manetek i hamulców z dolnego i górnego chwytu.

Są 3 kluczowe punkty, po których oceniamy rozmiar roweru:

Wysokość siodła.

Wysokość siodła generalnie dyktuje rozmiar roweru, a więc jest to dobry punkt startowy.

Generalnie sztyca nie powinna być ekstremalnie wysunięta lub schowana w ramie. Jeśli sztyca musi być maksymalnie wysunięta do komfortowej pozycji to oznacza, że potrzebujesz większej ramy. Jeśli jest schowana, to oznacza, że powinieneś mieć mniejszą ramę.

Powinieneś ustawić siodło w pozycji, w której podczas wyprostu nogi pozostaje ona lekko zgięta w kolanie. Nie powinna ona być całkowicie wyprostowana, powinno być to zgięcie 10-15 stopni. Mierząc to Twoja stopa powinna znajdować się równolegle do ziemi.

Podczas pedałowania Twoje biodra nie powinny poruszać się na boki, jeśli się poruszają, to siodło jest za wysoko.

Odległość kierownicy od siodełka

Jest to dystans między siodełkiem a kierownicą, lub inaczej jak daleko musimy sięgnąć, aby położyć komfortowo ręce na kierownicy.

Odległość i obniżenie jest zależne od tego jak bardzo mamy rozciągnięte mięśnie pleców. Jeśli nie jesteś zbyt dobrze rozciągnięty to będziesz musiał mieć mniejszą odległość między kierownicą a siodełkiem. Kierownica będzie musiała być także nieco wyżej.

Jeśli zależy Ci na komfortowej pozycji bardziej niż na aerodynamice możesz ustawić rower tak abyś miał jeszcze bardziej podniesioną sylwetkę.

Proporcje ciała mają również wpływ na ustawienie odległości kierownicy względem siodełka. Niektóre osoby mają bardzo długie ręce w porównaniu do reszty ciała. Inni mają krótkie ramiona i krótszy korpus względem długości nóg. Wszystkie te wariacje oznaczają, że prawidłowe ustawienie roweru nie jest rzeczą łatwą.

Różnica wysokości pomiędzy siodełkiem, a kierownicą

Kierownica powinna być na ogół ustawiona niżej od siodełka. Bardzo niewielka ilość osób jeździ z kierownicą wyżej niż siodełko. Tylko osoby z ograniczonym zakresem ruchów bioder mogą uważać sięganie do kierownicy położonej niżej za niekomfortowe.

O ile niżej powinna być kierownica zależy od Twojej anatomii i czy Twoim priorytetem jest komfort czy aerodynamika.

Aby zoptymalizować osiągi trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy komfortem a aerodynamiką. Im niższy i węższy jesteś, tym mniejszą powierzchnię czołową masz, a co za tym idzie stawiasz mniejszy opór.

Podsumowanie dobierania rozmiaru rowerów triathlonowych

Upewnij się, że rower jest ustawiony prawidłowo i jeśli to możliwe wybierz się na jazdę testową.

Rozmiar Twojej ramy to pomiar długości rury podsiodłowej od suportu do osadzenia sztycy.

Upewnij się, że siodełko jest na takiej wysokości abyś przy wyproście nogę miał lekko zgiętą w kolanie.

Twoja kierownica będzie trochę niżej niż siodełko, a odległość siodełka od kierownicy zależy od tego czy cenisz sobie bardziej komfort czy aerodynamikę.

Rower szosowy czy triathlonowy? Co kupić?

Jednym z najczęściej zadawanych pytań przez nowych triathlonistów jest: „ Jaki rower powinienem kupić? Szosowy czy triathlonowy?”

Rozpocznijmy od przyjrzenia się różnicą pomiędzy rowerem triathlonowym a szosowym.

Główna różnica leży w geometrii ramy. Dokładnie to w kącie rury podsiodłowej. Rura podsiodłowa to długa rura prowadząca od suportu to samej sztycy. Kąt rury podsiodłowej mierzymy od linii poziomej przecinającej suport.

Dla roweru triathlonowego kąt rury podsiodłowej to zwykle 76-78 stopni. Nieco ostrzejszy kąt niż 72 stopnie występujące zwykle w rowerach szosowych. Im ostrzejszy kąt tym dalej wysunięty do przodu jest kolarz i bardziej aerodynamiczny.

Kiedy w 1978r. na Hawajach powstał triathlon pod nazwą Ironman zajął on miejsce tradycyjnych wyścigów szosowych. Wyścigi szosowe są to na ogół dłuższe odcinki od punktu A do punktu B wymagające zarówno wytrzymałości jak i strategii. Prędkość zwykle uwidacznia się dopiero pod sam koniec wyścigu. Najbardziej znanym z wyścigów szosowych jest Tour de France. Trzy tygodniowy wyścig składający się prawie w całości z codziennych wyścigów po 160km.

Wraz z rozwojem triathlonu pojawili się sportowcy którzy nie chcieli bądź nie mogli pokonać pełnego dystansu Ironman wynoszącego odpowiednio 3,86km pływania; 180,2km jazdy na rowerze; 42,2 biegu. Aby sport ten był bardziej przystępny dla mas stworzono krótsze dystanse. Dla rowerowej części oznaczało to skrócenie dystansu ze 180km do 90km. Wytrzymałość i strategia przestały być kluczowymi elementami. Nowym celem dla triathlonistów było jak najszybsze dostanie się z punktu A do punktu B. Etap rowerowy zaczął przypominać tradycyjne czasówki. Ale zwiększenie prędkości przyniosło kolejny dylemat: jak przezwyciężyć zmęczenie nóg w nadchodzącym biegu po 90km rowerowego sprintu.

Zwykle kolarze startujący w czasówkach używają do tego standardowych rowerów szosowych z kątem rury podsiodłowej wynoszącym 72*. Ten kąt pozwala na maksymalne wykorzystanie największych grup mięśni ud – mięśnia czworogłowego. Używając tych mięśni z maksymalną efektywnością kolarze mogą osiągnąć prędkości przekraczające 48km/h…

Imponujące prawda?

Ale pamiętajmy, że kolarze po zakończeniu wyścigu zejdą z rowerów i będą odpoczywać.

W przypadku triathlonisty będzie inaczej. Zeskakuje on z roweru, ściąga kask, zakłada buty biegowe i biegnie na określony dystans. Szybkość, z jaką mięśnie zaaklimatyzują się do biegania z jazdy jest krytycznym czynnikiem determinującym wynik całego wyścigu.

W latach 80 triathloniści zmagali się ze znalezieniem rozwiązania tego problemu. Rozwiązanie okazało się proste, przesunięcie kolarza wprzód oznaczało mniejsze użycie mięśni czworogłowych potrzebnych do późniejszego biegu.

W ciągu kilku lat powstał rower triathlonowy, oferujący aerodynamikę, prędkość i efektywną pracę mięśni. I nie zapominajmy o mniejszych kołach w rozmiarze 650c względem tradycyjnych kół szosowych 700c. Ta zmiana pozwoliła na uzyskanie lżejszych kół o mniejszym oporze toczenia.

Więc jaki rower jest dla Ciebie i Twoich potrzeb lepszy?

Większość zależy od terenu, na jakim będziesz trenował i startował. Dla tych żyjących w górzystym terenie rower triathlonowy może być nie najlepszym rozwiązaniem. Na płaskim terenie rower triathlonowy będzie wręcz wskazany.

Jeśli żyjesz w górzystym terenie potrzebujesz rower, który pozwoli na uzyskanie największej możliwej mocy na długich i stromych podjazdach. Tradycyjny rower szosowy z kątem rury podsiodłowej 72* będzie do tego idealny. Jak już wcześniej wspomniano, na rowerze szosowym kolarz przesunięty jest do tyłu, co pozwala na uzyskanie maksymalnej mocy. Dla porównania na rowerze triathlonowym podczas podjazdu możemy być zmuszeni do wychylenia się za siodełko. Jest to nie tylko niekomfortowe, ale również nieefektywne. Pamiętajmy, rower triathlonowy został zaprojektowany w celu poprawy aerodynamiki i zmniejszenia obciążenia na mięśnie czworogłowe. Aerodynamika nie odgrywa większej roli podczas podjazdów ale maksymalne użycie mięśni czworogłowych już tak. Dlatego też rower szosowy i jego geometria zapewniają komfort i wysoką efektywność, jeśli chodzi o podjazdy.

Jeśli zdecydujesz się na kupno roweru szosowego możesz go łatwo przekonwertować na rower triathlonowy zmieniając sztycę. Producenci tacy jak Profile Design oferują sztyce triathlonowe pozycjonujące kolarza w wysuniętej naprzód pozycji.

Wybranie roweru triathlonowego nie jest błędem. Wielu znanych producentów rowerów takich jak Fuji, Cervelo czy Boardman weszło na rynek rowerów triathlonowych z wielkim sukcesem.

Tak naprawdę wybór należy do Ciebie. Weź pod uwagę, na jakim terenie będziesz jeździł i ścigał się. Również to, w jaki sposób będziesz użytkował rower. A co najważniejsze upewnij się co do odpowiedniego rozmiaru ramy przed podjęciem decyzji. Jeśli zdecydujesz się na rower szosowy to nie zapomnij poinformować sprzedawcy o chęci przekonwertowania go w rower triathlonowy, zostanie on wtedy odpowiednio ustawiony.

 

Triathlon to sport wytrzymałościowy

Triathlon dyscyplina sportowa, olimpijska od 2000 roku.

Ten mozolny sport składa się z konkurencji, które następują po sobie bezpośrednio: pływania, kolarstwa oraz biegania. Do każdej z tych trzech dyscyplin wymagany jest właściwy dla każdej z nich sprzęt. Wybór odpowiednich akcesoriów nie jest łatwy, jako specjalistyczny sklep dysponujemy odpowiednią wiedzą, którą chętnie dzielimy się z naszymi klientami.

Rower do Triathlonu - dla zaangażowanych.

Odmienność rowerów triathlonowych od szosowych jest dosyć spora, poza widocznymi na pierwszy rzut oka różnicami w wyglądzie, podstawowa rozbieżność to ta w geometrii roweru, która wymusza pozycje w której triatlonista pedałuje używając mięśni i ułożenia miednicy zbliżonych do tych używanych podczas biegu, dzięki temu przejście z jednej dyscypliny w drugą jest łatwiejsze. W rowerach do triathlonu producenci położyli duży nacisk na właściwości aerodynamiczne, które są dopracowywane do perfekcji. Dla mniej wymagających proponujemy dostosowanie i drobne przeróbki rowerów szosowych czy MTB, które będą wystarczające do treningów oraz na zawody triathlonowe.

Kask - obowiązkowy podczas każdych zawodów.

Do triathlonu najlepsze są kaski do jazdy na czas zaczerpnięte z kolarstwa zawodowego, są bardziej aerodynamiczne, dzięki nim zawodnik traci mniej energii do przezwyciężenia oporów powietrza. Podobnie jak normalne kaski rowerowe, zwiększają one bezpieczeństwo zawodnika, chronią podczas upadków i kolizji.

Odzież Triathlonowa - oszczędzisz cenne minuty.

Stroje startowe, to przede wszystkim spodenki z odchudzoną wkładką, dającą większy komfort i szybciej schnącą - dzięki czemu można w nich pływać jeździć na rowerze oraz biegać nie tracąc cennego czasu na zmianę odzieży w strefie zmian. Stroje są jedno lub dwuczęściowe, te pierwsze wybierane na krótsze dystanse, drugie na połówkę i cały Iron man. Sugerujemy kupno strojów z kompresją.

Odzież kompresyjna - lepsze osiągi i szybsza regeneracja po wysiłku.

Ucisk w odpowiednich miejscach powoduje lepszą cyrkulację krwi. Wsparcie zapobiega mikro urazom oraz kontuzjom. Dlatego kompresja staje się coraz częstszym wyborem zawodowych sportowców wszystkich dyscyplin. Do najczęściej stosowanych należą opaski kompresyjne na łydki oraz uda, coraz częściej w triathlonie wybierane są całe stroje kompresyjne. Zalecamy sprawdzonych producentów specjalizujących się w kompresji, takich jak Compressport oraz Cep.

Pianki do triatlonu - lepsze osiągi i komfort termiczny.

Pianki wykonane są z neoprenu o różnej grubości i objętości. Lepsze kombinezony wykonane są z neoprenu Yamamoto, oraz posiadaj panele różnej grubości w różnych częściach pianki powodując lepszą wyporność. Pianki są obowiązkowe przy niższych temperaturach wody. Dobór rozmiaru oraz odpowiedniego modelu jest bardzo ważny, nie może być za duża bo wpływająca i zalegająca woda będzie spowalniać pływaka, nie może być za ciasna żeby nie krępować ruchów i ograniczać oddychania. Wybierz tę która będzie odpowiednia do Twojego poziomu i stylu pływania. Więcej informacji znajdziesz na www.wetsuits.pl

Buty do biegania - wygoda i bezpieczeństwo.

Buty triathlonowe do biegania zostały zaprojektowane tak aby można było w nich biegać bez skarpet, zapewnia to specjalna wyściółka i specjalne szwy. Dodatkowo wyposażone są w specjalne sznurówki, dzięki którym nie trzeba wiązać butów. Wszystko to znacznie przyśpiesza przejście z jednej konkurencji w drugą. Obuwie te jest również bardziej przewiewne, często ma otwory wentylacyjne w podeszwach by lepiej odprowadzać ciepło i wilgoć.

Akcesoria - wszelkie niezbędne do triathlonu.

Systemy nawadniające, bidony aerodynamiczne, pasy z bidonami pozwolą kontrolować odpowiednie nawodnienie organizmu podczas treningu i zawodów. Systematycznie pijąc wodę lub napoje izotoniczne unikniesz kurczy mięśni, przegrzania.

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka

Promocje
Pearl Izumi Select RD IV - buty kolarskie
Pearl Izumi Select RD IV - buty kolarskie
469,00 zł 349,00 zł
Continental Race 28 SV 80mm - dętka szosowa
Continental Race 28 SV 80mm - dętka szosowa
27,00 zł 23,00 zł
szt.
Thule Round Trip Transition -  walizka do transportu rowerów
Thule Round Trip Transition - walizka do transportu rowerów
2 635,00 zł 2 099,00 zł
szt.
Thule Round Elite -  walizka do transportu rowerów
Thule Round Elite - walizka do transportu rowerów
2 635,00 zł 2 090,00 zł
szt.
Fuji Norcom Straight 2.1 - Rower Triathlonowy 2017
Fuji Norcom Straight 2.1 - Rower Triathlonowy 2017
12 999,00 zł 11 490,00 zł
Shimano 105 SPD-SL PD-5800 - pedały szosowe wpinane
Shimano 105 SPD-SL PD-5800 - pedały szosowe wpinane
421,00 zł 337,00 zł
szt.
Strój do triathlonu Rogelli Florida Czarny
Strój do triathlonu Rogelli Florida Czarny
179,00 zł 119,00 zł
Pearl Izumi P.R.O. Barrier Skull Cap czapka pod kask
Pearl Izumi P.R.O. Barrier Skull Cap czapka pod kask
99,00 zł 69,00 zł
szt.
Garmin Forerunner 920xt
Garmin Forerunner 920xt
1 999,00 zł 1 230,00 zł
PRO Missile Alloy - aerodynamiczna kierownica triathlonowa
PRO Missile Alloy - aerodynamiczna kierownica triathlonowa
329,00 zł 259,00 zł
szt.
Pedały zatrzaskowe szosowe Look Keo Max 2
Pedały zatrzaskowe szosowe Look Keo Max 2
369,00 zł 319,00 zł
Elite Arion - Trenażer rolkowy
Elite Arion - Trenażer rolkowy
749,00 zł 699,00 zł
szt.
Okulary rowerowe Shimano CE-S20R białe
Okulary rowerowe Shimano CE-S20R białe
225,00 zł 189,00 zł
szt.
Kask czasowy Rudy Project Wingspan żółty
Kask czasowy Rudy Project Wingspan żółty
800,00 zł 550,00 zł
szt.
Łańcuch szosowy Shimano 105 CN-HG601-11
Łańcuch szosowy Shimano 105 CN-HG601-11
134,00 zł 99,00 zł
szt.

Wysyłki
Przesyłka kurierska

Kurier -14zł
Pobranie -19zł

Przesyłka pocztowa

Paczka -11zł
Pobranie -19zł

InPost paczkomaty - tania i dyskretna wysyłka

Paczkomat - 8zł

Wysyłka gratis przy zamówieniu powyżej 300zł

Powyżej - 300zł

Płatności

Kupuj na raty

Nowości
Kinetic - Mata treningowa pod trenażer
Kinetic - Mata treningowa pod trenażer
279,00 zł
szt.
Pokrowce na buty Shimano S1100R H2O czarne
Pokrowce na buty Shimano S1100R H2O czarne
169,00 zł 145,00 zł
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony

Copyright 2017 ©     www.TriCarbon.pl     Stworzone przez FabrykaStron.eu & M. Drogosz     Wygląd DomGrafika.pl

Click Shop | Hosting home.pl